Wat was de vraag?
Gerrit van Breugel kwam naar ons toe en zei: ‘Weet je wat ik wil? Ik wil van Vitaned binnen drie jaar een landelijke speler maken, in de particuliere zorg- en welzijnsbranche. Ik heb alleen geen idee hoe. Jullie?’
Gerrit van Breugel kwam naar ons toe en zei: ‘Weet je wat ik wil? Ik wil van Vitaned binnen drie jaar een landelijke speler maken, in de particuliere zorg- en welzijnsbranche. Ik heb alleen geen idee hoe. Jullie?’
Wij wel. En de kans om vanaf nul een merk te helpen opbouwen – inclusief een nieuwe naam – grijpen we natuurlijk met beide handen aan. Om te beginnen hebben we een grondige analyse gemaakt. Van het productaanbod, van de manier van communiceren, de uitstraling, de concurrenten en de cijfermatige doelstellingen.
We hebben interviews en groepssessies gedaan binnen de doelgroep. Dat levert altijd verrassende inzichten op. Altijd? Ja, altijd. Op basis van deze inzichten hebben we een klinkende nieuwe sales-propositie ontwikkeld waar iedereen bij senZup – voorheen Vitaned – mee uit de voeten kan.
Vanaf nu leggen ze bij senZup de nadruk op wat mensen dankzij hun oplossingen nog wel kunnen. Zelfstandig. Optimistisch. Onweerstaanbaar positief. Dat voel je in de beeldtaal en in de tone of voice. De nieuwe naam ‘senZup’ eindigt niet voor niks op ‘up’.
Uit doelgroeponderzoek kwam ook duidelijk naar voren dat het online productoverzicht beter kon. Dus hebben we een nieuwe logica geïntroduceerd, met volop kansen voor cross-sell en upsell.
Een positief geladen merk met een eigentijdse uitstraling en een duidelijk andere aanpak dan de concurrentie. Geen focus op wat mensen (jong en oud) niet meer kunnen, maar juist op wat ze nog wel kunnen. Vandaar ook de nieuwe pay-off: ‘Zelfstandig vitaal’.
De doelgroepen waarderen de positieve uitstraling en houding van senZup. De nieuwe campagne zorgt al in het eerste jaar voor een duidelijke stijging in leads en omzet. En aan de achterkant zien we precies wat elke geïnvesteerde euro opbrengt. Hoeveel conversie op de site. Hoeveel calls naar de klantenservice. En hoeveel van die calls leiden tot een bestelling. Zo kunnen we altijd bijsturen. Wel zo fijn. Op naar jaar twee!
Benieuwd naar wat we voor
jou kunnen doen? Bel met Jachim:
038 210 01 30